web Tomáše II


Přejdi na obsah

Hlavní nabídka:


FAQ obecné

FAQ


Common FAQ



Common Frequently Asked Questions
(Obvyklé obecné otázky)



Koupil sis Mio, brouzdáš po Mio-fórech, nedaří se ti zorientovat se a nevíš jak začít?
Následující body by ti mohly pomoci se mezi nás "Mio-hračičky" zařadit. Jednotlivé postupy prováděj uvážlivě, provádíš je

------------------- !!! NA VLASTNÍ NEBEZPEČÍ !!! ------------------



Autoři neručí za možné nepřesnosti v návodech, za chyby způsobené jejich špatným pochopením, nebo nedodržením postupů! Návody a rady jsou přidávány do FAQ průběžně dle zkušeností jejich autorů.

*

*** VERZE FIRMWARU ***

Jaké dnes existují verze firmwaru pro Mio Cx20?
Na světovém trhu se vyskytuje řada modelů Mio, které jsou určené pro jednotlivé země, oblasti, popř. kontinenty (Info k lednu 2008). Jsou odlišené tzv. FCC ID, označení vypadá např.následovně:
Model No: C520
FCC ID: P4Q-MIOC720
IC: 2420C-MIOC720

Mio podle "vnitřností" potřebuje a akceptuje jen určitý firmware pro tu kterou zem a daný model Mia.
Firmware je označováno následujícím způsobem: Rxx + 3 + yyyy + mmdd , kde
yyyy určuje oblast, pro kterou je firmware určen a
mmdd určuje verzi daného firmwaru (měsíc a den). Pro
xx mi dosud není znám význam.
Zatím jsem se setkal s následujícími verzemi firmwaru dle oblasti určení:


C520:
9903 ... jižní Afrika
9913 ... EEU+TUR
9931 ... západní Evropa
9932 ... východní Evropa
9937 ... USA
9965 ... Austrálie


C720:
9901 ... EEU+TUR
9911 ... EEU+TUR
9939 ... východní Evropa

Příklady verzí na trhu v ČR:

C520/C520FT:
R17+3+9932+0410
R17+3+9932+0420
R42+3+9932+1024
R02+3+9911+1018 (?)


C720/C720FT+:
R39+3+9939+0705
R40+3+9939+1011 MioMap: v3.3 Aug 30 2007
R40+3+9939+1011 MioMap: v3.3 Sep 05 2007
R02+3+9913+1018 MioMap: v3.3 Oct 24 2007
R02+3+9913+1018
R47+3+9901+1031

C725:
R15+3+0136+1021

Neaktualizujte firmwarem, který je určen pro jiný region. Jsou zdokumentovány kolize vedoucí k nefunkčnosti Mia (viz též předchozí FAQ).

*
Jaké jsou poslední verze firmwaru PNA Mio pro ČR?

Nejspíš poslední verze firmwaru našich hračiček k počátku roku 2009 jsou:

C710: R30F.3.122.721
H610: R51.3.0156.0112
C520: R02+3+9911+1018
C720: R02+3+9913+1018
C720B: R01+3+9977+0117

Znáš-li novější, napiš.

*
Jak mám zjistit, jakou verzi firmwaru mám v Miu?
Přejdi do zcela úvodního menu, pak do menu Nastavení, stiskni vpravo dole tlačítko mio a uvidíš hledanou verzi ROM. U typů Cx20 musíš po "tvrdém vypnutí" zaznamenat číslo firmware, které se krátce objeví na obrazovce.

*

*** PORTY MIO ***

Jaké porty a rychlosti přenosu používá Mio a odvozené navigace?

Porty (někdy překládané jako přístavy) pro gps a rychlosti přenosu jsou odlišné pro jednotlivé modely. Proto neuvádím zdaleka všechny varianty:

gps
protocol = "NMEA"
Mio Cx10: port = 2, baud = 4800
Mio H610: port = 2, baud = 4800
Mio Cx20: port = 1 a 2, baud = 57600
(běží i na portech 0,1,3,4,5, baud 4800 - 57600 a portu 2, baud 38400 a 57600)
ASUS R700: port = 2, baud = 57600
Navon N460: port = 7, baud = 38400
(běží na portu 7 ve všech rychlostech)

tmc
Mio Cx10: port = 1, nebo 3 (?), baud = 38400 (?)
H610: ---
Mio Cx20: port = 1,baud = 38400
ASUS R700: source="gns", port=3, baud=38400
Navon N460: ---

Znáš-li údaje pro další zařízení, napiš.

*

*** GPS ***

Co mám dělat, když navigace nenachází signál gps?
Poměrně často se objevuje otázka: nemám signál GPS - zařízení stále hlásí: Autodetekce přijímače GPS...
SD-kartu, ze které navigace jela na jiném zařízení, jsem vložil do svého. Soft funguje, ale signál GPS není.

Příčina je v zápisu v sys.txt, nebo nepomůže-li jeho oprava, tak v system.ini ve složce save. Najdi na své staré kartě, kterou máš (nebo alespoň její zálohu), informace o portu a přenosové rychlosti

[gps]
port="x"
baud="yyyyy"


a po záloze původního souboru z nové karty ho uprav původním fungujícím zápisem. Pokud to nepomůže v sys.txt, tak to uprav rovnou v system.ini. Pak už Autodetekci nepotkáš. Můžeš se pustit do problému, proč není SIGNÁL. Proč není PŘIJÍMAČ GPS jsi vyřešil. Příčinu, proč nemáš signál, hledej především v místě, kde ho hledáš a v počasí. Ze zkušenosti vím, že na otevřeném prostranství vidím i 10 satelitů, při špatném počasí polovinu a třeba v lese jen 3, nebo i méně o příjmu doma nemluvě.
Přepsáno dle autora
GiantMount

Pro Mio C720B je odzkoušené následující nastavení, aby nabíhalo gps u C720B. Dej do sys txt:


[gps]
background_navigation=1
logging=0
set_messages=0
port=2
portname_template="VSP%d:"
devicename_template="VSP%d:"
baud=57600
source="Nmea"
disable_advanced=0

*
Co mám dělat - vybalil jsem navigaci a spustil ji u nás v pokoji - a nic. Nefunguje - nenajde vůbec moji polohu, ukazuje to někam do ciziny.

Výchozí adresu někde (třeba ve Francii) ti to ukazuje proto, že tvoje navigace nemá (a zatím ani neměla) signál GPS, takže neví kde teď zrovna jsi (nebo kde jsi naposledy byl).
To může být způsobeno dvěma příčinami:

1) Tvoje navigace nemá výhled na nebe, takže nemůže alokovat a zafixovat tvoji aktuální polohu. To proto, že sedíš uvnitř budovy. Jestliže ano, zvedni se a jdi ven.
nebo
2) Nemáš v navigačním programu správně nastavené parametry GPS modulu - tzn. číslo portu a baudovou rychlost, a proto navigační program nedetekuje GPS modul a tím pádem nemůže alokovat a zafixovat tvoji aktuální polohu.

Až problém odstraníš a navigace bude bude vědět kde teď zrovna jsi, tak jako výchozí bod bude považovat místo kde se teď zrovna nacházíš a pokud bys následně ztratil GPS signál (třeba bys vešel do budovy), tak výchozím bodem bude Tvoje poslední známá poloha.

Program iGO PRIMO si standardně sám detekuje parametry GPS modulu (port, baud. rychlost) přístroje ve kterém je spuštěn, ale někdy se autodetekce nezdaří a v takovém případě je potřeba tyto parametry specifikovat přímo v souboru SYS.TXT. Pokud nevíš, jaké parametry má GPS modul ve tvé navigaci (tzn. neznáš port a baud. rychlost), tak můžeš použít nějaký diagnostický nástroj - lze to třeba řešit tak, že si v navigačním přístroji spustíš program SMARTMAPS. OZIexplorer, nebo staré iGO8 a provedeš autodetekci a výsledné hodnoty ručně dosadíš do SYS.TXT.

Ale pozor na jednu věc - pokud sis program iGO PRIMO stáhnul cracknutý (kradený) někde z internetu - tak je také možné, že v souboru SYS.TXT předchozí "majitel" toho programu vyplnil parametry GPS modulu, které neodpovídají parametrům GPS modulu tvojí navigace. Takže začni tím, že se do souboru SYS.TXT podíváš a zjistíš jaké zápisy tam vlastně máš, pokud tedy chceš pokračovat v další nelegální činnosti..

*


*** MIO NENÍ V PC VŮBEC VIDĚT ***

Po připojení Mia USB-kabelem k PC se Mio vůbec nepřihlásí a nedaří se mi ho připojit ani přes dodávaný program MioTransfer. Co s tím?
Pokud Mio připojuješ k W-XP a nejde to, zkus jiný USB port, jiné PC, jiný USB kabel, apod. C520F je "mass storage", takže by mělo stačit jen připojit Mio přes USB a měly by se ti ukázat dva nové disky:
Mio Device (interní flash disk) a Vyměnitelný disk (SD-karta). Žádný driver, ani MioTransfer není potřeba.


Totéž by mělo fungovat i na W2000. Pokud máš W-Vista, tak to může být trochu problém, tam může pomoci režim kompatibility XP. Podle Sstopaře je dalším možným řešením spojit PC a Mio přes bluetooth. Přes BT si Visty najdou Mio, resp. nasdílený adresář. Pak přidanou SD-kartu vyjmi a natáhni do ní data, např.přes klasickou čtečku. Ostatní pak řeš např. po unlocku pomocí Průzkumníka (Commanderu) v Miu ...

Ještě rada od nešťastníka s Windows-7: U Windows Vista (Basic) a u některých Windows-7 to někdy (skoro stále) zlobí při spojení s jinou periferií. Taky se to stalo mně a je třeba se přihlásit jako administrátor a pak se připojení povede. Také je dobré nastavení s kompatibilitou XP a spouštět jako správce!!!.
Jo zlatý XP a ActiveSync.

Pozor, pokud se připojuješ Mio v zaměstnání, kde máš namapované síťové disky. Pokud ano, USB p+p zařízení se ráda "schovávají" za nějaké už přidělené písmeno. V tomto případě zkus dole v liště u hodin rozkliknout ikonku "Bezpečně odebrat zařízení", pak by mělo být MIO každopádně vidět jako velkokapacitní paměťové zařízení USB (vyzkoušeno u W-XP).

PŘEDEM SI ZAZÁLOHUJ NEJMÉNĚ TU SLOŽKU, VE KTERÉ BUDEŠ DĚLAT ZMĚNY !!!

*

Pro odstranění problémů jsem zformátoval Mio C520. Od toho okamžiku, když Mio připojím k PC a spustím na CD instalátor, tak nekomunikuje s navigací, jakoby ji neviděl. Co s tím?
Celý problém je nejspíš v tom že se Mio po připojení hlásí jako "vyměnitelný disk". Jestli se Ti takto hlásí, tak udělej znovu formát Mio, ale zadej jmenovku svazku "Mio device".

*

*** SPOUŠTĚNÍ MIO ***

Jak mám vypínat Mio, jaký je rozdíl mezi "měkkým" a "tvrdým" resetem?

MIO má tři možnosti vypnutí a restartu.
První možnost vypnutí v pravém slova smyslu vypnutím není. Stiskem postranního "gumového" tlačítka pro vypnutí se MIO u Cx10, nebo krátkým stiskem tlačítka ON/OFF u ostatních modelů se Mio uvede do stavu hibernace (uspání) - programy, ani vlastní operační systém se neukončí, jen se zastaví činnost procesoru a zůstane napájena RAM (tedy operační paměť) a samozřejmě se vypne podsvícení displeje, atd. Tím se velmi sníží spotřeba a po opětovném spuštění MIO zahájí práci tam, kde ji skončilo.
V tomto stavu plně nabité Mio vydrží až dva týdny (do úplného vybití). Máš li ale špatnou baterku, může být tato doba výrazně kratší.


Druhou možností je opravdové vypnutí, tedy přerušení napájení, ať už u Cx10 šoupátkem ON/OFF na spodu přístroje (taky nazývaným tvrdý reset), nebo dlouhým stiskem tlačítka ON/OFF a volbou vypnout u ostatních modelů, vybitím baterie, nebo jejím vyjmutím (nic dalšího kromě destrukce mě už nenapadá) a tím k ukončení Windows. Po zapnutí (připojení napájení) se rozběhne startovací rutina z paměti ROM (nesmazatelná paměť), která provede inicializaci HW a další úkony, vymaže určený rozsah paměti (do tohoto rozsahu ale nepatří My Flash Disk, tento rozsah zůstává zachován nezměněný), překopíruje Windows z ROM do RAM (ale pozor - kompletní adresář MioMap ne, ten zůstane zachován - je přece v My Flash Disk), inicializuje systémové proměnné a spustí určené programy, které spustí ve stanoveném pořadí (což je využito při odemykání - Windows se podstrčí jiný program se stejným názvem). Jako poslední se startuje MainShell.
Z uvedeného popisu je jasné, co se stane při studeném startu - MIO se uvede do stavu jako z výroby (kromě obsahu adresáře My Flash Disc) a zmizí všechny uživatelsky vytvořené ikony. Zůstanou jen ikony MioMap (a další s tím související), protože jsou "zadrátované" do Windows v ROM.


Třetí možnost je u Cx10 stisknutí tlačítka pod dirkou ve spodní straně Mio, nebo dlouhý stisk tlačítka ON/OFF a volba restart u ostatních modelů - je to tzv.měkký reset. Není to vypnutí, jen se tím Mio restartuje a nedojde k mazání nastavení, pouze k novému startu za daných parametrů.

*

*** POMALÉ PŘEKRESLOVÁNÍ KOKPITU U Cx20 ***

Proč mi Mio jede najednou tak pomalu a ještě včera jelo "jako z praku"?

Pokud máš pocit, že iGO8 se nějak pomalu překresluje, že by přece jenom mělo kreslit víc než jeden snímek za vteřinu, ověř si, že máš v menu Zapnuté podsvícení (Nastavení => další stránka => Zařízení => Řízení spotřeby: Zapnuté podsvícení).

Ze zkušenosti řady uživatelů se skutečně ukazuje, že toto nastavení má velký vliv na rychlost Mia. Ukazuje se, že může jet až několikrát pomaleji. Takže opravdu stojí za to ověřit.
(Viz též FAQ pro iGO8)

*

*** ZADRHÁVÁNÍ HLASOVÉHO VÝSTUPU U Mia ***

Při jízdě mi hlasová navigace občas zadrhává a hlasový výstup není plynulý. Co s tím?

Podle zkušenosti uživatele JNkopr pomůže, když do Sys.txt do sekce [debug] přidáte řádek:
sound_q_length=200
doporučuje se případně připsat i
cache=2048
Odzkoušeno na skinu Riks 2.2

*

*** JAK SLYŠET MIO V REPRODUKTORECH AUTA ***

Chtěl bych slyšet hlasový výstup Mia a přehrávané mp3 v reproduktorech auta. Je to možné?

Je možné přenášet zvuk do reproduktorů autorádia pomocí FM vysilače, který vyrábí Mio Technology (samozřejmě lze použít vhodné zařízení i jiného výrobce). Pracuje bezproblémově, pokud se nepohybuješ v místě rádiorušení - proto musíš nastavit vhodnou frekvenci, aby nedocházelo k interferencím. Nevýhodou je, že nemůžeš současně přijímat rádiovysílání.
K přenosu signálu z Mia do autorádia můžeš také použít bluetooth (pokud je jím autorádio vybavené).


*

*** NAPÁJENÍ MIO ***

Jak je to s nabíjením vnitřního akumulátorku v Miu?

Následující údaje byly změřeny na Miu C710, u ostatních modelů ale naměříš obdobná data.

Téměř vybité Mio C710 odebírá při nabíjení ze zdroje kolem 480mA. Když je akumulátorek nabitý na vice jak 3/4, proud začne klesat. Za pár desítek minut proud klesne na cca 80mA, a dioda začne svítit zeleně, místo oranžově. Přitom do Mia teče stále cca 30mA (spotřeba LED diody a udržovací proud). Při zapnutí se odběr zvýší o 100mA, po spuštění navigačního programu (MioMapu, nebo iGO8) o dalších cca 100mA (údaj kolísá od 210 do 270mA celkové spotřeby, takže špičky, které tam jsou, mohou být daleko vyšši).

Po vypnutí bočním vypínačem je udržovací proud cca 70mA, po několika minutách se opět ustálí na 30mA (při nastaveném podsviceni na stupeň 4 bylo Mio zapnuto jen několik minut).

Podle naměřených hodnot by Mio mělo vydržet běžet cca 6 hodin, ze zkušenosti ale vím, že vydrží běžet při obdobném nastavení tak asi 3 - 3,5 hodiny. Skutečná spotřeba by proto běla být asi 300 - 350mA, nebo akumulátorek má nižší kapacitu, než uváděných 1200mAh.

*
Proč mi nenabíjí autonabíječka Mio?

Následující údaje byly změřeny na Miu C710, u ostatních modelů ale naměříš obdobná data.
Po zasunutí do zásuvky nabíječka nenabíjela Mio. Problém byl na straně, která se zasunuje do zásuvky. Na jejím konci, kde je kontakt, je plastová matice, kterou když povolíš, tak se dostaneš k pojistce. Ta matice má občas velký průměr a brání tomu, aby nabíječka pořadně dosedla do objímky. Po výměně z jiné vyřazené nabíječky je vše v pořádku.
Zkontroluj si tedy, zda nabíječka skutečně dosedá do objímky. Nabíječky od "dobrých výrobců" mívají ledku, která při připojení svítí a tak vidíš, že je funkční.


*

*** PŘÍDAVNÉ NAPÁJENÍ MIO ***

Jak napájet MIO mimo auto, třeba při turistice?

Samotný akumulátorek v Miu moc nevydrží, když je v plné kondici, tak 3 - 4 hodiny při šetření s podsvícením (nenastaveným na 100%). Pomoci si můžeš externím napájením.
Můžeš třeba použít krabičku s vypínačem, USB konektorem a držákem čtyř baterií AA, kterou lze koupit pod označením 5113-0097 za 99,- Kč na adrese

.
.

Otevřená krabičkaUzavřená krabička

A na závěr z praxe: pokud úplně nabiješ akumulátorek v Miu a v této krabičce máš plně nabité akumulátorky 2500mAh, nebo 2700mAh, tak např. Mio C710 vydrží až 11 hodin v provozu při zapnutém display - ověřeno v praxi.

*

*** SYSTÉMOVÁ ÚDRŽBA Cx10/H610 ***

Jak provádět systémovou údržbu Cx10/H610?

Navigace typu Cx10 a H610 nevidíš v PC jako další zařízení a tak se do nich nedostaneš systémovými prostředky a nemůžeš u nich z PC provést formátování, defragmentaci, nebo spustit scandisk.
Můžeš to ale udělat vlastními prostředky Mia. Jak? Celkem jednoduše. Můžeš použít nějaký unlock pro Cx10/H610, který obsahuje např. File Manager, nebo Explorer. Můžeš použít i Technický unlock, nyní již ve verzi 2, který najdeš v Návody: Technický unlock pro Cx10/H610.

*

*** SYSTÉMOVÁ ÚDRŽBA Cx20 ***

Jak provádět systémovou údržbu Cx20?

U navigace typu Cx20 je jednoduchá. V PC Cx20 vidíš jako další zařízení a tak se do ní dostaneš systémovými prostředky a můžeš u nich z PC provést formátování, defragmentaci, nebo spustit scandisk.
Pokud je ale navigace ve stavu, že úvodní sekvence nedoběhne a tak není Mio vidět v PC, můžeš použít obdobný postup, jako pro Cx10/H610. Uděláš to vlastními prostředky Mia. Jak? Celkem jednoduše. Použiješ nějaký unlock pro Cx20, který obsahuje např. File Manager, nebo Explorer. Můžeš použít třeba Technický unlock, nyní již ve verzi 2, který najdeš v Návody: Technický unlock pro Cx20.

*

*** NEŽÁDOUCÍ ZOBRAZOVÁNÍ TASKBARU ***

Objevuje se mi světlešedý proužek na dolní hraně obrazovky. Jak se ho zbavím?

Při volání externích funkcí (Fileman, PrtScr a dalších) se objeví často na spodní hraně obrazovky šedý proužek. Je to způsobeno aktivací tzv. Taskbaru.
Když na proužek (zejména u levého rohu) klikneš, objeví se funkce Windows - Start, MainShell atd. Tento široký proužek již znesnadňuje ovládání navigace, protože klik na něj aktivuje funkce Windows, místo funkcí navigace. Pokud ale zvolíš Start => Settings => Taskbar and Start Menu... a odškrtneš Always on top a dáš OK (je-li odškrtnuté, stačí dát rovnou OK) , tak se proužku zbavíš, bohužel jen až do příštího použití externí funkce.

*

*** NESTANDARDNÍ CHOVÁNÍ MIA ***

iGO8 provozované z karty najednou začalo být nestabilní. Co mám dělat?

Záleží, co tím myslíš. Když po startu vidíš podivné hlášky a navigace nenaběhne, nebo se i rozběhne, ale za chodu se nepravidelně restartuje nebo se jinak řádně nechová, tak za to téměř vždy může nějaký poškozený, nebo nečitelný soubor.
Zpravidla za to může sd-karta. Zatím jsem se nesetkal s tím, že by se bez vnějšího zásahu poškodil soubor v MFD, na kartě je to naopak velmi časté a to u všech typů navigací (ověřeno na C710, C520, Navonu N650 a dalších). Tedy stává se to tehdy, když je původní karta nahrazená novou, zpravidal proto, aby byla větší a víc se toho na ni vešlo. Bohužel ne všechny karty jsou s navigacemi 100% kompatibilní, i když na první pohled bezproblémově běží. Že je nějaký soubor na kartě poškozený se dá zjistit třeba tak, že zkusíš kartu kopírovat do pc a kopírování skončí na nějakém nečitelném souboru. Ten zkusíš vymazat, což se často i na první pohled povede, ale když vyskočíš z té složky na kartě a vrátíš se zpět, najdeš tam ten soubor, ale s nulovou velikostí. Obvykle jde přejmenovat (někdy i přesunout) a na jeho místo lze nahrát nepoškozený a karta začne zase fungovat. Taky pomůže scandisk. Ale karta je už 'načatá' a chyba se za chvíli objeví znovu. Zpravidla to chce novou kartu jiného typu, se kterou je navigace "spokojená". Zkoušel jsem hodně karet Kingston, Kingmax, Pretec takeMS, Transcend a další. Zpravidla do 2GB u karet SD a 4GB u karet SDHC většinou vše běží, ale u větších ne.
Kartu často načne, když ji vyjímáme ze zapnuté navigace (i když je navigační program ukončený a navigace 'spí'). My, co vysunujeme a zasunujeme karty nezdravě často o tom můžeme vyprávět (a to nemluvím o mechanických problémech - kontakty, rozlámané karty, atd.). Pak může dojít i k porušení souboru ppath.txt, což může mít někdy až fatální následky (viz další faq).
Zatím jsem narazil na jediné bezproblémové větší karty a to na Transcend 4GB SD a Transcend 8GB SDHC. Ty mi běží v C710, resp C520 a nedělají neplechu. Stejně dobrou zkušenost jsem měl s kartami takeMS 4GB SD 133x, vyšla ale nová série a už problémy nsataly.
Takže výběr velké karty je sázka do loterie. Přitom ale menší karty doporučované výrobcem skutečně běží bezproblémově.

*

Mio i po vypnutí a zapnutí zůstane "viset" na oranžové obrazovce. Co mám dělat?

Když Mio zůstává viset na oranžové obrazovce, znamená to, že inicializační procedura nedojela do konce a WindowsCE se korektně nezavedly. Je to zpravidla způsobeno jednou z následujících příčin:

1.
Pokud používáš ppath.txt, tak je zpravidla tento soubor nečitelný. Řešením je smazání ppath.txt, nebo přesunutí tohoto souboru jinam a tam jeho smazání. Obvykle to ale nejde, po smazání, nebo přesunutí zůstává na místě stejnojmenný soubor o velikosti 0. Jeho přejmenování na místě obvykle systém rovněž odmítne.
Řešením je jen zformátování MFD např. užitím technického unlocku. I to se však lehko řekne, často nejde zavést unlock. Pokud se dostaneš do systému Mia, tak to lze udělat spuštěním Control.exe (z WindowsCE) a dál použitím Storage manageru (viz popisy technických unlocků v návodech) a zformátováním MFD.
Pokud se to povedlo, máš vyhráno a zbytek můžeš udělat z PC.

2.
Je poškozený firmware (nebo jím volaná služba, viz např. bod 1. Pak se nedokončí jeho běh, nebo některá funkce neběží (třeba BT). Znamená to, že se nedokončí zavedení WindowsCE, nebo se neaktivují všechny služby. Pak pomůže jen nové zapsání firmwaru do Mia, nová "aktualizace" firmwaru třeba stejnou verzí.

Pokud se ale do Mia z PC v bodu 1, nebo 2 nedostaneš, musíš jít bohužel na další body.

3.
Pokud nejde bod 1, nebo 2 provést, je potřeba se obrátit na certifikovanou společnost, která firmware umí přepsat - např. Entershop Polička, nebo CDC Data, Praha. Specielním softwarem lze firmware přepsat i když to uživatelsky nejde.

4.
Pokud ani oni neuspějí, tak zbývá jen servis Tábor (Sezimovo ústí).

Služba pod bodem 3 je placená, pokud není Mio v garanci, nebo se nejedná o hw závadu, tak je zpravidla placená i služba 4.

U řady Cx10 je trochu jiná situace. Nevím, jestli kromě servisu má někdo k dispozici rezervní firmware, např. R30F.3.122.721 pro C710, ale možná, že by to šlo i bez něj. Pokud po zapnutí Mia spodním šoupákem držíš stisknuté 1+3 tlačítko (bráno odspodu), dostaneš se do servisního menu Mia.
Tím se ale dostaneš na velmi nebezpečnou půdu, po které se pohybuj jen tehdy, není-li zbytí. Proč, to snad pochopíš z dostupných funkcí.
Pokud pak zvolíš Exit => Other tools, máš k dispozici mj. format s možností pojmenovat svazek jako My flash disk.a řadu dalších funkcí, kterými ale můžeš spolehlivě připravit oříšek i servisu.
!!! Takže opatrně a jen když nic jiného nezbývá !!!

*

Jeden uživatel píše z praxe: měl jsem velký problém s Mio C520. Po chybném nahrátí souboru "ppath.txt", který byl určen pro Mio C720 a který jsem omylem nahrál do Mio c520 do složky Program Files, se mi po restartu Mio zablokovalo a to tak, že již nekomunikovalo přes usb vůbec s počítačem a zůstalo na uvítací oranžové obrazovce MIO DIGI WALKER. Nešlo s ním tudíž vůbec hnout, PC ho nedetekovalo, takže jsem již nemohl provést změny zpět a i po opětovných restartech mio zůstávalo na úvodní obrazovce.
Prosím o vzácnou radu co se s tím dá dělat. Velice děkuji za odpověď.

Takže předcházející případ. Přesto se mu podařilo problém vyřešit.

Zkoušel jsem dva Unlocky, nejdříve C520_Unlock_tomasii, ten mi moc nepomohl a pak Unlock_IvoK_tomasii_v0.3 s tím už to šlo. Nicméně jsem musel asi dvakrát po naběhnutí zmiňovaného unlocku vypnout a zapnout display Mia, protože neragovaly tlačítka na displeji. Po té to již makalo pěkně.

Je možné, že to odpovídá tomu, co psal ClonyXXL, který udělal tu samou chybu - dal ppath.txt z C720 do C520. Taky mu nechtěl naběhnout unlock - vyskočilo nereagující okno unlocku. U něj ale s největší pravděpodobností proto, že pořád dokola dělal tvrdý reset - píše: NECHTĚ JSEM TLAČÍTKO VYPÍNAČE JEN "KRÁTCE" STISKNUL - uspal. PO ZNOVU ZAPNUTÍ KRATKYM STISKEM VYPINAČE - probuzení - TECHNICKÝ UNLOCK SE CHYTIL A NABĚHNUL!!!

Možná že máš-li problém s naběhnutím unlocku, tak přístroj jen uspi a probuď a že se unlock rozběhne.


*
Jak napájet MIO tak, aby se mi nepřepnulo do komunikačního režimu?
Jedná se samozřejmě o Mia řady Cx20. Když připojíš zapnuté Mio na usb kabel k PC, autonapáječi, síťovému napáječi, nebo i doplňkové baterii (viz předchozí bod), tak se automaticky přepne do komunikačního módu a nejde s ním dál pracovat. Správný postup, aby šlo s Miem pracovat je:
1. vypneš Mio i během práce krátkým stiskem do pohotovostního režimu,
2. připojíš napájecí kabel. Rozsvítí se žlutá, nebo zelená ledovka,
3. zapneš Mio krátkým stiskem, napájení pokračuje a můžeš opět pracovat.
Další informace je též ve vláknu Návody.
Řada Cx10 tento problém nezná, po připojení k PC přes usb se v PC neobjevuje jako jeho zařízení.

*

*** TVORBA SLOŽEK POMOCÍ MIOTRANSFER ***
(FULL, nebo HACK)

Jak mám vytvořit složku pomocí MioTransfer u Mio Cx10/H610?
Pokud máš správně nainstalovaný MioTransfer a k němu MioTransferFull, nebo MioTransferHack, tak lze mazat i přenášet soubory, ale složky lze jen mazat. Tvořit je se nedaří. Uživatel "Venda" to vyřešil a proto můžu popsat postup, jak vytvořit novou složku:
1. klepni na tlačítko NOVÁ SLOŽKA, tuto novou složku si označ klepnutím myší a na místě, kde by měl být název složky, se ukáže modrý pásek,
2. opět klepni na tlačítko NOVÁ SLOŽKA. Vytvoří se další nová složka, s názvem (1). Tu přejmenuj na požadovaný název a odklepni ji. Ta s modrým páskem se ztratí a nová je vytvořená. Je to divný postup, ale funguje.
Pro Cx20 nemá smysl používat MioTransfer a jeho úpravy, Mio vidíš rovnou jako zařízení PC.

*

*** KOMPATIBILITA S WINDOWS VISTA ***

Jak je to s kompatibilitou navigací Mio a Windows Vista?
Když se podíváš na oficielní web Mio , zjistíš, že se jedná skutečně o závažný problém kompatibility. Na tomto webu se uvádí, že:
Windows Vista nepodporují navigace Mio 336 a 339, C230, C320, C520(t) a C620(t).

Tyto typy navigací Windows Vista rozeznají jako externí disk a budeš mít do nich přístup. MioTransfer, který najdeš na aplikačním DVD (ne pro C230 a C620) s Windows-Vista ale nepracuje korektně. Více na této stránce. Rovněž MioMap Updater na stránkách www.mio-tech.be nepracuje s Windows Vista. MioSync pracuje s Windows Vista korektně. Budeš-li program stahovat, stahuj poslední verzi z mio webu.

Mio 268( ), 269( ), C210, C220, C250, C510(E) a C710
Tyto typy Mio PND nejsou kompatibilní s Windows Vista.


Mio A701, P350, P550, A201 a další typy PDA
Pro spojení Mio PDA k Windows Vista lze použít Windows Mobile Device Center. Více na této stránce.Také MioMap Updater ze stránek Nio webu nepracuje s Windows Vista. MioSync funguje s Windows Vista korektně. Budeš-li program stahovat, stahuj poslední verzi z mio webu.
Řadu zajímavých informací pro tyto typy Mia můžeš najít i na


*

Jak mám použít MioTransfer pod Microsoft Vista na Mio Cx10/H610?
U systému Vista (Home Edition) je problém s tím, jak pomocí programuMioTransfer (resp. MioTransferFull, MioTransferHack) zviditelnit složky v navigaci a tím umožnit vzájemnou komunikaci. Uživatel "cenekp" to vyřešil a proto můžu popsat postup:
1. nainstaluj MioTransfer do PC v režimu komptatibility WinXP SP2,
2. nastav soubor MioTransfer (MioTransferFull, Hack) opět pro spuštění do režimu kompatibility WinXP SP2, ale zároveň s tím zaškrtni "spustit jako správce" !!
Pokud nezaškrtneš "spustit jako správce", tak v navigaci nebude stále vidět žádná složka (byť bude správně značena velikost zbývajícího místa).
No a pak můžeš začít přenášet.

*

*** WINDOWS A WINDOWS-CE ***

Jaký je vlastně rozdíl mezi Windows v PC a Windows v Miu?
Odpověď na rozdíl od otázky není tak jednoduchá. Dneska většina z nás používá v PC v podstatě bezproblémové Windows-XP (SP3), menšina starší Windows 2000, nebo Windows 98 (o starších už neuvažuji), průkopníci mají Windows Vista a opravdoví pionýři používají Linux, MAC OS, nebo nějakou variantu free-OS.

Na druhé straně (v PDA/PNA) je situace obdobná. Dnes se v podstatě používají starší Windows CE .NET 4.2, Pocket PC 2002, Windows Mobile™ 2003 (SE), Windows CE 5.0, Windows Mobile 5.0 a Windows CE 6.0.
Nás zajímají
Windows-CE .NET 4.2 (Cx10/H610), Windows CE 5.0 (C250) a Windows CE .NET 5.0 (Cx20).

Většina dnes dostupných aplikací spolehlivě běží na W-CE 4.2 (nebo W-CE .NET 4.2). Funkční aplikace pro verzi 5.0 se najdou, buď běží některé z verze 4.2, nebo se najdou upravené pro verzi 5.0. To ale neznamená, že poběží na Miu Cx20, protože to má úpravu "NET", např. oproti Miu C250, které má "jen" verzi 5.0
Bližší info k verzi 5.0 najdeš třeba na

A aby to nebylo tak jednoduché, tak pokud hledáš nějakou šikovnou aplikaci, musíš nejprve vědět, co to máš za hardware, jestli potřebuješ verzi programu pro procesor ARM, MIPS, SH3, SH4, Intel PXA2xx, atp.

Nás "Miaře" ale budou zajímat aplikace pro
Windows-CE (viz výše), ale vždy pro verzi "ARM". Máme totiž v Miu 32bitový procesor Samsung S3C2440 / 400 MHz s jádrem ARM920T RISC.

*

*** UNLOCK MIA A UNLOCK MAP ***

Stáhl jsem si Unlock a nainstaloval ho do Mia a přesto mám i nadále mapy zamčené. Proč?

Pleteš si odemčení map a odemčení Mia. Odemčení, nebo zamčení map má na svědomí licence Tvého Mia (soubor License.dB), kdežto Unlock slouží k odemčení vlastního systému Mia a zpřístupnění WindowsCE a dalších programů v Miu, popř. k umožnění instalace a provozování dalších programů.
Unlock může být externí (jako jsou např. AutoUnlock pro Cx10/H610, nebo Stopword pro Cx20 na tomto webu, nebo interní, který je součástí skinu, např. ve skinu j&t v. 4.x (viz též Návody).

*

*** MAPY ***

Jak je to vlastně s použitím map - kdy se použije průjezdní mapa a kdy mapa dané země?

Když je pro danou zem použita mapa průjezdní, znamená to, že navigace mapu dané země nemohla použít (byla např. zamčená, poškozená, nebo chybí) a proto místo toho bere podklady z WestEUMajor.fbl nebo EastEUMajor.fbl, podle toho, jaké mapy jsou použité v navigaci.
Dáš-li Nastavení | O programu | Mapy, tak se v seznamu map u těch "nepoužitých" map objeví označení klíčkem, nebo R.I.P., nebo tam prostě ta mapa chybí. Pokud je celá oblast (West EU, nebo East EU) zcela pokrytá lokálními mapami, tak se v seznamu map průjezdní mapa neobjevuje, když některá mapa chybí, tak tam bývá průjezdní mapa uvedená. Podobně to platí i pro jiný kontinent.

*
Co to znamená, když se mi mapa nezobrazuje a hlásí se jako R.I.P.?

Nejspíš nemáš pro danou mapu licenci, proto se hlásí jako Rest in Peace (odpočívej v pokoji).
Řešení: použij mapu, pro kterou Tvoje licence funguje, nebo si kup potřebnou mapu s licencí (viz též předchozí FAQ).

*
Jedu po silnici a najednou koukám koukám, že jedu po poli. V navigaci mám poslední mapy. Jak je mám zaktualizovat?
Podívej se nejdříve do Mia, do menu Nastavení - Volby trasy, jestli máš v menu zaškrtnuté "Uchovat GPS pozici na vozovce" a když ano, pak teprve uvažuj o updatu. Jak, to najdeš ve vláknu Návody.

*
Je možné upravit Mio tak, aby zobrazovalo jednosměrky a zákazy vjezdu?

Podívej se do Sys.txt - tam je popsán jeho obsah včetně různých možností modifikace.

*

*** TRASA ***

Jak mám editovat trasu?


1. udat počáteční bod
2. udat koncový bod
3. udat případné lomové body:
a) najít průjezdní bod na mapě a poté dát stiskem pravého dolního rohu mapy přidat lomový bod.
b) najít bod v Adrese, nebo v POI a potom ho přidat jako lomový bod.
4. Pokud je potřeba tento bod umístit na jiné místo trasy, stisknout levý horní bod mapy (Trasa) a poté Editovat.
V seznamu bodů posunováním nastavit správné pořadí lomových (průjezdních) bodů. Ukončit editaci.
Potom opět stisknout pravý dolní roh mapy a dát Přepočítat.

*
Bydlím v Mariánských Lázních a chci jet do Prahy. Zadám start a cíl do navigace a nasměruje mě to do Prahy přes Plzeň. Chci ale jet přes Karlovy Vary. Co s tím mám dělat?
V podstatě máš dvě možnosti, jak přesvědčit navigaci, aby Tě vedla jak chceš Ty a ne jak chce ona.
1. naplánuj cestu do Prahy, pak zvol adresu Karlových Var, dej Přidat průjezd a nech přepočítat.
2. zvol adresu Karlovy Vary a nech spočítat cestu, pak dej adresu Prahy a dej Pokračovat.

*
Když zadám cílový bod a nechám Mio vypočítat trasu, píše mi při výpočtu hlášku
"Nelze nalézt cestu, cíl je izolován". Proč? Co s tím mám dělat?
Když se podíváš na trasu, tak zjistíš, že komunikace některých map na sebe na hranicích nenavazují.
Typickým příkladem byly komunikace mezi mapami na hranicích Slovinsko - Chorvatsko...
Řešení: počkat na opravené mapy, nebo navigovat na známý hraniční přechod a po dojezdu na přechod nově navigovat do cíle.

*
Jak si mám projít trasu, která začíná jinde než jsem, GPS mi pořád nutí jako začátek moji aktuální polohu?

Vypni dekódování signálu GPS: v režimu Mapa/navigace zvol ikonu GPS, vyber "Konfigurace", zvol jako Protokol SIRF a dej OK. Navigace přestane dekódovat GPS signál a můžeš si trasu navolit tak, jak chceš.
Chceš-li opět Mio používat k navigování, stejným způsobem navol protokol NMEA.
Některé skiny ale dovolují procházet trasu i bez ohledu na běžící GPS.

*
Co vlastně znamená nastavení spolujízda a k čemu to můžu využít?
Spolujízda má smysl v anglosaských zemích, zejména v USA. V nich jsou některé pruhy na silnicích, nebo i celé silnice, vyhrazené pro vozidla s dvěma, nebo více pasažéry, takže se dostanou třeba v zácpách rychleji do cíle. Je to něco jako u nás třeba pruhy pro autobusy. A Mio má tyhle informace v mapách (třeba v USA) a plánuje pak cestu při zapnutí tohoto parametru i těmito silnicemi.

*

*** ŠPENDLÍKY ***

K čemu slouží "špendlíky"?
Špendlík GPS přídá PIN pod aktuální pozici (většinou ho nevidíš, protože je pod šipkou). Druhý špendlík přidá PIN na označený bod v mapě (ťukneš na mapu, začne blikat hnědý bod a tam posadíš PIN). Špendlíky ti umožní zapamatovat si aktuální, nebo zajímavou polohu v mapě a Historii. Tyto údaje můžeš později použít pro záznam POI, radarů, atd.

*

*** KAMERY (RADARY) ***

Instaloval jsem aktualizaci MioMap a nemám v menu možnost zapnout výstrahu před kamerami. Zkoušel jsem instalaci z CD a taky to tam pořád nemám. Kde dělám chybu?
Běž ven (nebo k oknu), počkej až MIO najde signál a potom se podívej znovu do menu nastavení."

*
Co to jsou úsekové radary a k čemu slouží?
Úsekove radary jsou kamery pracující párově. Neměří okamžitou rychlost, ale vypočítají průměrnou rychlost mezi dvěma kamerami. Obě zachytí auto a jeho SPZ a z časového rozdílu průjezdu mezi nimi spočítají průměrnou rychlost. Miomap varuje při přiblížení se k prvé z nich, ale po průjezdu kolem prvé nepřestane signalizovat, ale pokračuje ve varování až k druhé kameře. Jestliže průměrná rychlost mezi těmito kamerami překročila povolený limit, Miomap vyšle varovný signál jako u ostatních radarů.

*

*** RYCHLOST ***

Proč mi tachometr a Mio ukazují různou rychlost jízdy? Tachometr ukazuje větší rychlost než navigace a při vyšších rychlostech se rozdíl zvětšuje.
Pokud výrobce vozidla dodrží předpisy (a uživatel např. nenamontuje větší pneumatiky), pak tachometr ukazuje nejméně o 7% vyšší rychlost, než je skutečná, kdežto GPS navigace měří přesně. Proto by každá navigace měla ukazovat menší rychlost, než ukazuje tachometr vozidla. Při změnách rychlosti je ale nutno počítat se zpožděním cca 1s, což je interval načítáni informace z drůžic.

*

*** HISTORIE ***

Chci smazat jen některé položky Historie a nemůžu přijít na to, jak. Poradíte?

Historii lze v Miu mazat jen jako celek, po jednotlivých položkách to nejde. Možná, že to ale některé alternativní skiny umožní ...

*

*** TMC ***

Jak mám zapínat Mio Cx20, aby mi fungovalo TMC?
Po řadě testů našel Jasper z fóra způsob, jak eliminovat kolizi mezi GPS a RDS-TMC. Po zapnutí Mia a spuštění aplikace Miomap mimo držák vyčkej na zachycení signálu GPS a teprve potom ho dej do držáku. RDS-TMC je plně funkční a ikona GPS je zelená. Pokud ztratíš signál, tak ikona změní barvu na červenou, ale zpět na zelenou se již nevrací. V tomto okamžiku klepni na tuto ikonu a na návrat zpět a ikona opět změní barvu.
Zajímavé ale je, že pokud uspíš Mio v držáku bez opuštění mapy a vyjmeš ho, tak po jeho opětovném vložení a probuzení již funguje všechno tak, jak má. Obecně se dá říci, že Mio musí být vkládané a vyjímané z držáku, který je pod napětím, vždy "uspané" (vypnuté krátkým stiskem). Jinak TMC nefunguje. Krátce řečeno:
1. zapnout napájení kolébky (čili v některých autech je třeba nastartovat),
2. vložit uspané MIO,
3. zapnout MIO,
Když se vyndá NEUSPANÉ MIO z kolébky a zase se do ní vrátí, TMC přestane fungovat (a v TMC okně hlásí, že TMC přijímač není připojen). Pomůže uspat => vyndat => vrátit => zapnout. (
dle vovi)

*
Podporuje Mio C520 TMC? Mám právě tento model a když Mio připojím do auta napájecím kabelem, tak mi Mio napíše, že TMC není aktivní. Jak mám TMC aktivovat? Co k tomu potřebuju?
Příjem RDS-TMC je u modelu Mio C520 realizován pomocí držáku obsahujícího přijímač těchto informací. Přítomnost nebo nepřítomnost tohoto držáku v balení je indikována písmeny v označení typu. Mio C520 F je úplně stejné zařízení jako Mio C520 FT, avšak písmeno T indikuje přítomnost TMC držáku v balení.
Samostatný držák můžeš dokoupit dodatečně a "upgradovat" tak své Mio.

*

*** ČAS V MIU ***

Mám odemčené Mio a při zapnutí automatické synchronizace v Miomap se čas rozchází o hodinu. Jak mám čas srovnat?
Přejdi do Windows do menu Control Panel (v Auto Unlocku zvol na Desktopu Ostatní, pak Control Panel, pak Date/Time). V tomto menu nastav správné hodnoty data, současného času, časovou zónu a pak zaškrtni automatické nastavení času. Pak by automatická synchronizace v MioMap již měla souhlasit.

*
Mio odemčené nemám, ale po zapnutí se čas rozchází o hodinu i více.
Proč se to děje a co s tím?

Zpravidla se to stává, když se Mio skutečně vypíná. U starších modelů je na to samostatný šoupací vypínač, takže to k vypínání nesvádí, ale u nových modelů stačí podržet tlačítko delší dobu a Mio se skutečně vypne. Po vypnutí Mio ztratí pojem o světě a po zapnutí neví, kolik je hodin.

Řešení: buď Mio nevypínej a nechávej ho ve stand-by stavu, nebo když Ti vypínání dělá radost, tak holt po zapnutí počkej, až budeš mít signál a Mio si sesynchronizuje čas. Po vypnutí ale bývá automatická synchronizace času vypnutá, takže v menuGPS - Synch.času zaškrtni Automatické opravy a po chvíli by mělo být vše OK. Pokud ani to nepomůže a čas se liší o hodinu (zimní/letní čas), nastav časové pásmo +0, např. Londýn.

*

Jak mám použít MioTransfer pod Microsoft Vista na Mio Cx10/H610?

U systému Vista (Home Edition) je problém s tím, jak pomocí programuMioTransfer (resp. MioTransferFull, MioTransferHack) zviditelnit složky v navigaci a tím umožnit vzájemnou komunikaci. Uživatel "cenekp" to vyřešil a proto můžu popsat postup:
1. nainstaluj MioTransfer do PC v režimu komptatibility WinXP SP2,

2. nastav soubor MioTransfer (MioTransferFull, Hack) opět pro spuštění do režimu kompatibility WinXP SP2, ale zároveň s tím zaškrtni "spustit jako správce" !!
Pokud nezaškrtneš "spustit jako správce", tak v navigaci nebude stále vidět žádná složka (byť bude správně značena velikost zbývajícího místa).
No a pak můžeš začít přenášet.

*

A ještě návod od uživatele Delfin30 z bratrského Slovenska: Ked prides na manualne vyhladanie softveru, mas dalej na vyber "vyhladat softver" a ta druha - "chcem vybrat zo zoznamu ovl. na tomto pc", tak toto zvol.

Napriek tomu, co ti ta dokonala Vista ponuka, zvol z diskety. Zvolis k nemu cestu a potvrdis. V dalsom okne sa ti zobrazi ovladac a v spodnej casti varovanie, ze nie je digitalne podpisany. Zvolis pokracovat, alebo dalej. Nainstaluje sa ti ovladac, ktory zacne pracovat po restarte pocitaca.
Takto som to prave urobil ja a funguje to.

*

*** ROZBALENÍ A ZABALENÍ "ZIP" SOUBORŮ ***

Když rozbalím a zabalím .zip soubor z Mia, tak potom Mio hlásí chybu. Proč?
Pouze starší verze programu Winzip (nebo Winzip z W-XPprof cs) "zipují" soubory bez chyby. Doporučuji použít pro "zipování" program WinRAR, který vytváří ".zip" soubory 100% kompatibilní s navigátory Mio.

*


*** ROZLIŠENÍ NA STÍNÍTKU ***

Co znamenají rozlišení VGA, QVGA, WVGA a další?
VGA, QVGA, WVGA a podobné zkratky označují rozlišení displeje podle počtu bodů zcela nezávisle na jeho fyzických rozměrech. Jak jinak mohlo být rozlišení VGA na stolních PC, kde byl displej např. 14" a dpi se pohybovalo podstatně výš (píši bylo, protože se dnes už používají na PC vyšší rozlišení).

Je to takhle:
VGA (odvozené od názvu grafické karty Video Graphic Array) = 640x480 px
SVGA (Super VGA, kdysi výkřik technologií na PC) = 800x600 px
QVGA (Quarter VGA, čtvrtina VGA, oba rozměry jsou poloviční, počet bodů je tedy čtvrtinový) = 320x240
existuje i
HVGA (Half VGA, poloviční, má ale poměr stran 3:2 a ne 4:3 a je opravdu vyjímečný = 480x320
WVGA (Wide - široké VGA) = 800x480
WQVGA (Wide Quarter VGA) = 400x240
vybočuje "
Square" - čtverec = 320x320, ale jsou i 480x480 nebo 240x240

Další počítačové rozlišení je třeba XGA (eXtended GA) = 1024x768 nebo větší, i když dneska se už na PC tato označení nepoužívají. A na PPC, PDA a PND jsou naopak mírně atypická rozlišení jako 400x234, 416x234 nebo třeba známé 480x272, které nemá písmenkové označení, přestože na širokých PND je to dnes v podstatě standard.


*

*** OZI ***

Jak mám nastavit GPS v OZI pro Cx20?
Otevří Mio a v menu File | Configuration | NMEA(GPS) záložka Port Settings nastav:
- Communication Port: Com 2 - GPS
- Baud: 57600 (4800 pro Cx10)
- Sentence: GPRMC
- Datum: WGS84

FAQ lze použít u většiny používaných skinů, nemusí ale plně platit pro originální --
skiny, které řadu funkcí nepodporují.


Taky se koukni do FAQ na alternativních stránkách iGO8 tohoto webu, je tam řada rad použitelných i pro systém Miomap (vždyť Miomap je vlastně iGO6...).


*

*** Dále viz též FAQ pro Primo, pro iGO8 a pro Miomap ***

...



Úvod | Primo | iGO8 | Miomap | MapFactor | Unlocky | FAQ | Návody | Něco o nás | ReadMe | Mapování stránky


Pod nabídky:


Zpět na obsah | Zpět na hlavní nabídku