web Tomáše II


Přejdi na obsah

Hlavní nabídka:


Obloha, sluníčko, měsíček a hvězdičky

Návody > Návody iGO8


JAK PŘIDAT DO ZOBRAZENÍ MAPY
OBLOHU, SLUNÍČKO, MĚSÍČEK A HVĚZDIČKY


Tady je návod pro ty, kteří nechtějí mít ve dne jen modrou a v noci černou oblohu, ale chtějí vidět i sluníčko, které se pohybuje po obloze a v noci měsíček a hvězdičky.

Některé z nových systémů zobrazení umožňují poměrně jednoduše. Potřebuješ k tomu mít vhodné soubory ve složkce gfx a pár řádků zápisu navíc v použitém souboru ze "scheme".

Jak to uděláš?
Seženeš si vhodné soubory s denní a noční oblohou, např. ty, co zde můžeš stáhnout. Název souboru s popisem musí být uvedený v použitém souboru ze "scheme", který pak v Miu navolíš jako denní, nebo noční schema. Pokud použiješ soubor z dále uvedeného zipu, název v souboru "scheme" bude obsahovat název souboru s oblohou.


Soubory s denní a noční oblohou (obvykle skyX.bmp a sky_nightX.bmp) umístíš do složky gfx. Složka gfx musí být umístěna v jednom z následujících míst:
- v data.zipu (to vyžaduje např. zobrazení v Cx10/H610),
- v branding.zip v rootu iGO8,
- v rootu iGO8.

Pokud chceš použít jiný (třeba vlastnoručně vyrobený) soubor se "scheme", musíš do něj do souboru color.ini (existuje-li color3d.ini, tak i do něj) do sekce [other] doplnit příslušný popis.

Příklad popisu pro den (tučně pro toto zobrazení):
xxx_day.zip, soubor color.ini (popř. i color3d.ini)


[other]
texture="gfx/day/texture.spr"
sun="gfx/day/sun.spr"
sky="gfx/day/sky.spr"
heightcolormap="dayheightcolormap.bmp"
background_picture_0="gfx/sky0.bmp"
background_picture_1="gfx/sky1.bmp"
background_picture_2="gfx/sky2.bmp"
background_picture_3="gfx/sky3.bmp"
background_picture_4="gfx/sky4.bmp"
sun_picture_0 = "gfx/sun_0.bmp"
sun_picture_1 = "gfx/sun_0.bmp"
sun_picture_2 = "gfx/sun_1.bmp"
sun_picture_3 = "gfx/sun_1.bmp"


Příklad popisu v color.ini pro noc (tučně pro toto zobrazení):


xxx_night.zip, soubor color.ini (popř. i color3d.ini)

[other]
texture="gfx/night/texture.spr"
sun="gfx/night/sun.spr"
sky="gfx/night/sky.spr"

heightcolormap="nightheightcolormap.bmp"
heightcolormap256="nightheightcolormap.bmp"
background_picture_0="gfx/sky_night.bmp"
sun_picture_0 = "gfx/moon.bmp"


Názvy souborů se mohou lišit, nebo nebudou všechny, záleží na použitých souborech scheme. Z uvedeného je vidět, že pro noc je souborů méně, holt i míň vidíme.

A jak to ve skutečnosti vypadá?
...

Odpolední slunceVečerní slunce

Několik souborů do "scheme" a odpovídající bmp soubory stáhneš zde:

Soubory s obrázky do gfx a schemata do scheme

Stažený zip i dva vnitřní zipy rozbal a složku gfx nahraj do složky iGO8 a schemata do složky scheme.

Použity podklady Gurjon, obrázky Svoda a úpravená Chuckyho schemata.

(N18)


.

Úvod | Primo | iGO8 | Miomap | MapFactor | Unlocky | FAQ | Návody | Něco o nás | ReadMe | Mapování stránky


Zpět na obsah | Zpět na hlavní nabídku